Oświadczam, że jestem właścicielem lub mam pełne prawa do korzystania z publikowanego zdjęcia.
Dzień dobry! Dziś jest Piątek, 18 sierpnia 2017 roku
MENU
wtorek, 16 maja 2017 roku

Stacja benzynowa – List od mieszkanki

70

Zobacz zdjęcia (1)

Od kilku dni, głośnym tematem stał się projekt budowy nowej stacji benzynowej w Plewiskach. Otrzymaliśmy list od jednej z mieszkańców.

“Szanowni Państwo,
zwracamy się z ogromną prośbą o zamieszczenie informacji na Państwa stronie internetowej dotyczące protestu,który obecnie trwa w Plewiskach.
Na dzień dzisiejszy tj. 15.05.2017 pod protestem podpisało się już ponad 200 mieszkańców, przy czym protest rozpoczęliśmy dopiero kilka dni temu a lista jest cały czas otwarta dostępna w Hotelu Zacisze w sklepie Piotr i Paweł (Nowy Rynek) w Plewiskach oraz w  sklepie spożywczym na rogu ulicy Miętowej i Kminkowej.
Czego dotyczy protest?
W Plewiskach  przy ul. Grunwaldzkiej na  działce (wpisanej w ewidencji pod numerem 661/45) sąsiadującej z Hotelem Zacisze  oraz sąsiadującej od strony północnej bezpośrednio z blokami mieszkalnymi 166 zatwierdzona została przez  Starostwo Poznańskie  budowa stacji tankowania pojazdów- stacja  paliw. Pragniemy zwrócić uwagę, że teren planowanej stacji paliw od terenu od terenu Wspólnoty Mieszkaniowej 164-172 oddziela tylko…PŁOT! Od samego budynku mieszkalnego wielorodzinnego numer 166 do terenu planowanej stacji paliw odległość wynosi 6 m (tzn. od naszych okien!)
Pragniemy zwrócić również uwagę, że decyzja  Starostwa Powiatowego zatwierdzająca  projekt budowlany i   udzielająca  pozwolenia na  budowę stacji tankowania pojazdów wynika z braku środowiskowych przeciwwskazań do zrealizowania niniejszej inwestycji.

PISMO Z PROTESTEM -Protest (KLIK)

Z poważaniem
w imieniu protestujących mieszkańców”
P. K.

Komentarze (70)

Informujemy, że zgodnie z art. 190a kodeksu karnego podszywanie się pod Redakcję jest przestępstwem. Tożsamość Redakcji podlega ochronie prawa cywilnego zgodnie z art. 23 i 24 kodeksu cywilnego.
Prosimy mieć to na uwadze podczas pisania komentarzy.

Komentarze wystawione przez redakcje Plewiska.pl są podświetlane na złoty kolor.

70 komentarzy

  • Basia pisze:

    z tego co mi wiadomo to mieszkańcy koło orlenu też protestowali , teraz walczą o odszkodowania…., stacje znajdują się również koło Auchana i przy ul. Wołczyńskiej… dwie całkowicie wystarczą w tak bliskiej odległości , czy nie po to mieszkamy poza Poznaniem by mieć większy spokój , mniej spalin i smogu.. ? jeśli chcecie mieć 15 stacji pod nosem to czemu mieszkacie w plewiskach? w plewiskach brakuje miejsc zielonych , placów zabaw , miejsc gdzie dzieci mogły by się bawić a dorośli uprawiać sporty !

  • Zbulwersowana pisze:

    taki jeden
    17 maja 2017 o 10:28

    jak stawiali Orlena nie przypominam sobie żeby ktoś protestował, zbierał podpisy, a stacja też graniczy “przez płot” z nieruchomościami zamieszkałymi
    wszyscy z niej chętnie korzystają, nie przeszkadza nikomu brak miejsca, usytuowanie, kolejki
    jak widać każdy widzi tylko swój interes i koniec swojego nosa, ale my Polacy tak już mamy…

    Spójrz sobie proszę na usytuowanie stacji Orlen w Plewiskach a usytuowanie działki 661/45 przy Hotelu Zacisze. Każdy Ci powie, że ciąg komunikacyjny przy planowanej inwestycji budzi spore wątpliwości. Poza tym planowana stacja paliw ma powstać w BEZPOŚREDNIM sąsiedztwie budynków mieszkalnych. Ktoś kto tego nie widział na żywo może sobie takie farmazony pisać . Ludzie obudźcie się. Ja przynajmniej nie chcę żyć na bombie. Panie Wójcie czekamy na komentarz w tej sprawie z Pana strony !

  • Zbulwersowana pisze:

    Marta
    16 maja 2017 o 16:22

    GRATULUJĘ POMYSŁU! :)
    Mi bardzo podoba się koncepcja stacji benzynowej i nie mogę się doczekać realizacji, będzie bliżej po paliwko. Plewiska to już nie wieś, dlatego brnijmy do przodu i nie stójmy w miejscu. A stacja się przyda!

    Świetnym pomysłem byłoby gdyby ta STACJA BENZYNOWA W TYM MIEJSCU NIGDY NIE POWSTAŁA. Droga Marto rozumiem , ze jesteś rodziną Pana Inwestora i zależny Ci na darmowej benie. Gratuluje pomysłu!

  • Ania pisze:

    Mieszkam w Plewiskach blisko 20 lat i z tego co mi wiadomo jest tylko jedna stacja przy skrzyżowaniu ul.Grunwaldzkiej i Kolejowej.

  • taki jeden pisze:

    jak stawiali Orlena nie przypominam sobie żeby ktoś protestował, zbierał podpisy, a stacja też graniczy “przez płot” z nieruchomościami zamieszkałymi
    wszyscy z niej chętnie korzystają, nie przeszkadza nikomu brak miejsca, usytuowanie, kolejki
    jak widać każdy widzi tylko swój interes i koniec swojego nosa, ale my Polacy tak już mamy…

    temat planowania przestrzennego w Plewiskach to temat zupełnie odrębny i osoby odpowiedzialne za to to osoby delikatnie mówiąc nieodpowiedzialne

  • Mieszkaniec pisze:

    Ponawiam apel Basi!!!! . Jeżeli jesteście zainteresowani włączeniem się w akcję protestacyjną skontaktujcie się z naszą Panią Zarządczynią Wspólnoty Mieszkaniowej – panią Magdaleną Fengler – magdalena.fengler@wzn.pl .

  • Anton pisze:

    Ciekawi mnie tylko co nasi radni na to? Zainteresowali się sprawą w ogóle? O wójcie to szkoda gadać. Nie od dziś widać, że działa jakby się szykował na emeryturę. Szkoda tylko, że taki niesmak po sobie zostawi.

  • Mieszkaniec Plew pisze:

    Ludzie nie pozwólcie pod nosem mieć stacji – stacja to zagrożenie dla Was i waszych dzieci – Poza tym jest już jedna stacja blisko. Protestujcie pod tym urzędem które wydało zgodę!

  • Aga pisze:

    Na stacji zawsze śmierdzi benzyną, podjeżdżają auta całą noc, w autach włączona muza na maxa – podpite towarzystwo dobrze się bawi. Dla nich 4 rano to czas do uzupełnienia płynów. Kto by tam wtedy myślał o chorym dziecku z gorączką 40 stopni, które właśnie zasnęło w bloku obok i matce, która wykończona musi iść za trzy godziny do pracy.

  • Kminkowa... pisze:

    ” Anna Banasiak
    16 maja 2017 o 15:17
    Macie rację, owszem.
    Natomiast, jeśli jednak owa stacja powstanie to co, na znak protestu nie będziecie tam tankować? Jakoś trudno mi w to uwierzyć…”
    Po pierwsze złożyliśmy grupowo jak i indywidualnie odwołania do Starostwa. Jak to nie wystarczy to do następnych instancji aż po Sąd Kasacyjny jak będzie trzeba. Nie licząc zaangażowania w to mediów od lokalnych jak ta strona a następnie poprzez prasę, radio i tv (np. TVN czy Polsat). Stacja tak blisko bloków to byłby ewenement na skalę kraju. Nie poddamy się bez walki. A oprócz tego protestujemy, zbieramy podpisy itd. Zrobimy wszystko co się da w granicy prawa. Choć może powinniśmy pomyśleć – gdyby jednak stacja powstawała – o przykuciu się łańcuchami i kłódkami przed działką ze stacją…

  • Mieszkaniec pisze:

    Marta
    16 maja 2017 o 16:22

    GRATULUJĘ POMYSŁU! :)
    Mi bardzo podoba się koncepcja stacji benzynowej i nie mogę się doczekać realizacji, będzie bliżej po paliwko. Plewiska to już nie wieś, dlatego brnijmy do przodu i nie stójmy w miejscu. A stacja się przyda! :)

    Tylko zastanów się Marto, która to już stacja na Plewiskach… Może sensowniejszym pomysłem byłoby wybudować jakiś plac zabaw dla dzieci, zagospodarować teren zielony w innych celach ….mniej szkodliwych ….cokolwiek ale nie KOLEJNA STACJA BENZYNOWA….
    K

  • Basia pisze:

    mam wrzenie że osoby piszące z podpisem Plewiska i gość to osoby które chcą wybudować stację paliw ( właściciele) bo nikt inny tak nie będzie bronił tego przedsięwzięcia.. jakbyśmy byli bogaczami to byśmy już dawno sprzedali mieszkania i mieszkali w domach gdzieś daleko.. obrażanie kogoś to nie argumenty.. zresztą co ma nasz status majątkowy do tego ? skoro tak wam nie odpowiadamy to się wyprowadźcie bogacze bez kredytów .. my przynajmniej walczymy o swoje i nie wszystko nam nie odpowiada tylko stacja benzynowa kilka metrów pod naszymi oknami..

  • Basia pisze:

    Również jestem przeciwna budowie stacji. Poco kolejna stacja jak w pobliżu już są 3 ? czy nie lepiej żeby to były tereny zielone ? lub ciche zabudowania mieszkalne? myślę, że dużo lepiej. bo wzmożony ruch aut, hałas, opary benzyny , zagrożenie wybuchem, zły wpływ na zdrowie ludzi oraz na środowisko czy wreszcie spadek wartości mieszkań… to to co powoduje u każdego dyskomfort i złe samopoczucie oraz realne straty finansowe.. Podejrzewam łapówki gdyż nie mieści mi się w głowie by: tak blisko od zabudowy mieszkalnej, bez konieczności badania zagrożenia dla środowiska.., i jeszcze nie pytając mieszkańców pobliskich posesji można było tak łatwo zdobyć pozwolenia… ; zgadzam się że dużo lepszym pomysłem byłby tunel pod torami dla lepszego przejazdu.. już tego tak łatwo nie zrobią.. skandaliczne jest że mieszkańcy nie zostali zapytani choć bezpośrednio dotyczy ich ta sprawa.. widać tu ewidenty brak przemyślenia w jaki sposób ma być zagospodarowana ta przestrzeń – kolejna stacja paliw? powtarzam kolejna.. nie pierwsza. Zachęcam wszystkich rozsądnych ludzi – dołączcie do protestu! zawalczmy o swoje- jak będziemy siedzieć bezczynnie to nic nie wskóramy ! a tego nikt poważny nie chce.. kto chce dołączyć niech napisze do Pani Magdaleny Fengler zarządcy nieruchomości przy ul. kminkowej to doda was do bazy mailingowej i bedziecie informowani o wszystkim :’magdalena.fengler@wzn.pl’

  • Damian pisze:

    Do Marcin. Źle zaadresowałem. Chodziło o Twój wpis o Super stacja i komentarz tego buraka. Pozdrawiam

  • widdy pisze:

    Popatrzcie trochę szerzej. Zobaczcie, jak wyglądają Plewiska jako całość. Pan Broda powinien się wstydzić, gdy przejeżdża ulicami Plewisk. Każdy cm wykorzystany absolutnie bez planu i pomysłu. Styl obrzydliwy, niespójny, przypadkowy. Teraz jeszcze stacja na tak małej działce, przy hotelu, obok wielu mieszkań. Przecież nie można udawać, że tych domów tam nie ma! Skoro tyle powstało nieruchomości i firm, to dlaczego nadal nie ma wiaduktu??? Przeciez gmina krocie zarabia na tych nowych inwestycjach. Wstyd z takim wójtem.

  • johanka - mieszkanka pisze:

    Nie mieszkamy w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej stacji, a też jesteśmy przeciwni budowie stacji benzynowej w tym miejscu. Mam tylko wątpliwość, czy skoro Starostwo wydało już pozwolenie, można jeszcze coś w tej sprawie zrobić? Czy mieszkańcy graniczący z działką, na której ma być stacja dostali pismo, do którego mogą wnieść zastrzeżenia? Zrobili to?

  • Dariusz pisze:

    Pomysł z budową stacji poroniony… jak “wójt” mógł dopuścić do czegoś takiego to jakieś nieporozumienie… słyszałem że ludzie dowiedzieli sie przypadkowo o planowanej inwestycji… wszystko działo sie pewnie po cicho. Wspolczuje Wam i mam nadzieje że inwestor sie opamieta i zrezygnuje z chorego pomyslu a wladza zacznie chronic lud ktory go wybral… to ze ktoś kupil działkę to nie znaczy ze moze na niej wszystko zrobic… nie da sie czytac nie których komentarzy ale zycze tym hejterom aby pod oknem powstalo wysypisko smieci to wtedy sie obudzicie… nie bede Wam zyczyl stacji bo nikomu nie zycze potencjalnej smierci… Pozdrawiam i trzymam za Was kciuki.

  • Doris pisze:

    Skandal……Gdzie konsultacje społeczne Panie Wójcie.?Czy człowiek już się nie liczy.Na Mazurach nie buduja autostrady bo ochrona zwierzątek.A co z naszymi dziećmi,one nie podlegają ochronie ? Panie Wójcie czekamy na komentarz.

  • zainteresowany pisze:

    Czyżby podpisujący się p.Marcin lub Plewiska jest inwestorem.
    I jeszcze ten słownik i ubliżanie ludziom.
    Kogoś mi to przypomina.

  • Basia pisze:

    Ludzie zmobilizujcie sie i bądźcie z nami przeciwko budowie stacji paliw w tym miejscu.Bądźcie solidarni z nami

  • Marta pisze:

    GRATULUJĘ POMYSŁU! :)
    Mi bardzo podoba się koncepcja stacji benzynowej i nie mogę się doczekać realizacji, będzie bliżej po paliwko. Plewiska to już nie wieś, dlatego brnijmy do przodu i nie stójmy w miejscu. A stacja się przyda! :)

  • mieszkaniec Północnej pisze:

    Podpiszę petycje na NIE.
    Wprawdzie mieszkam daleko i problem pozornie mnie nie dotyczy ale nie zgadzam się na taką samowolę urzędniczą w wydawaniu pozwoleń na budowę uciążliwych obiektów bez konsultacji z najbliższymi mieszkańcami. Jutro urzędnik nauczony bezkarnością wyda decyzje o budowie koło waszego domu a z tego co czytam to inwestor dostał pozwolenie nawet mimo braku zachowania przepisowych odległości, nie ma zgody na takie działania.

  • Anna Banasiak pisze:

    Macie rację, owszem.
    Natomiast, jeśli jednak owa stacja powstanie to co, na znak protestu nie będziecie tam tankować? Jakoś trudno mi w to uwierzyć….

  • Marcin pisze:

    ” Damian
    16 maja 2017 o 13:05

    Do Marcin.
    Ja płacę podatki w Plewiskach i nie jestem bogaczem. Mam mieszkanie nie dom. I mnie również nie podoba się ten pomysł. A może twoj wujek buduje tą stacje”

    Większość sąsiadów działki gdzie planowana jest stacja paliw płaci tu podatki i nikt nie chce tej stacji. Mój wujek nie zdecydowałby się na budowę stacji w takiej okolicy bo ma rozum…

  • halinka pisze:

    jeżeli coś trzeba u nas w Plewiskach wybudować to tunel pod przejazdem kolejowym !!!

  • Damian pisze:

    Do Marcin.
    Ja płacę podatki w Plewiskach i nie jestem bogaczem. Mam mieszkanie nie dom. I mnie również nie podoba się ten pomysł. A może twoj wujek buduje tą stacje

  • Marcin pisze:

    ” Plewiszczanin od 28 pokoleń
    16 maja 2017 o 11:26

    Według mnie stacja paliw w tym miejscu to skandal. Szkoda tej działki, która o wiele bardziej nadawałaby się na fabrykę amunicji albo magazyn odpadów toksycznych, sprowadzanych np. z Austrii.”

    Kolego masz jakieś problemy ze sobą… ale proponuje zamieszkać obok takiego składowiska jak jesteś taki mądry to zrozumiesz protestujących się ludzi… proponuje milczeć jak nie masz nic racjonalnego do powiedzenia

  • Anonim pisze:

    podczas wydawania Decyzji o PnB żadna ze stron nie został poinformowana. Ustawowo każda ze stron ma czas 14 dni na ustosunkowanie sie do decyzji. Ciekawe Pani w urzędzie gra głupa. kolo wydający opinie środowiskową stwierdził że oddziaływanie działki jest w granicy działki … i tak można przytoczyć wiele kwestii…..

  • Marcin pisze:

    ” Plewiska
    16 maja 2017 o 12:16

    Witam
    Stacja super :)
    Tak jak czytałem komentarze mieszkańców muszę powiedzieć ze coś z wami nie tak
    Ludzie wszystko wam przeszkadza że wszystkim macie problem przyszliscie nie wiadomo z jakie wiochy lub innego miasta i macie wielkie problemy ciekawi mnie ile z was jest zameldowanych i płaci podatki bo napewno jest to mniej niż 50procent
    Co za swołocz się sprowadziła to jest nie doopisania banda brudasow
    WIELCY BOGACZE NA KREDYTACH”

    Albo jesteś gimnazjalistą albo nie poważną osobą ale proponuje kupić mieszkanie obok Orlenu albo wysypiska śmieci… to zrozumiesz ludzi którzy się protestują…

  • Z Kminkowej... pisze:

    do Plewiska: kolejny głos człowieka, który inaczej by mówił, gdyby to pod jego oknami budowali stację…
    do Caro: staraliśmy się wystawić listę we wszystkich możliwych punktach, lecz wymaga to zgody właściciela obiektu/sklepu. Zgody od Biedronki nie ma… Ale lista jest dostępna niedaleko tj. 30 m dalej w sklepie – piekarni róg Miętowej/Kminkowej czy też kawałek dalej w Hotelu Zacisze. (również w sklepie Piotr i Paweł). Pozdrawiam

  • Skryta pisze:

    Po zrobieniu swiatel kolo biedronki wyjechanie ze skryrej graniczy czasem z cudem. Jak jeszcze z drugiej strony bedzie stacja to juz w ogole tragedia.
    Kto to wszystko zatwierdza? Ktos tam w ogole mysli?

  • Robson. pisze:

    Takie pierdzielenie, generalnie stcja na tak małej powierzchni to nonsens, jednak komentarze blokersów z kołchozu za miedzą, bawią do łez. Wikszość posprowadzała się z wiosek do miasta i zrobili się bardziej miastowi niż rodowici poznaniacy. Wszystko przeszkadza i się nie podoba, zapominają tylko że te kołchozy dobudowano do istniejącej infrastruktury i firm. 😀

  • Mieszkanka ul. Kminkowej pisze:

    Plewiska: do tego co napisałeś osobniku pod tym pseudonimem. chyba się trochę zagalopowałeś…. jeśli Ty nie widzisz problemu to świetnie . Ale chyba jesteś w mniejszości i powinieneś trochę spuścić z tonu, bo takie teksty typu “Bogacze na kredytach” mógłbyś sobie już serio darować. To nie przedszkole…Sprawa jest naprawdę poważna. A jak Ci koncepcja kolejnej stacji paliw na odcinku 1,5 km nie przeszkadza to gratuluje braku powonienia.

  • PIOTR pisze:

    Jestem zażenowany ilością mieszkań i absolutnym brakiem terenów zielonych. Krajobraz Plewisk to zmasowane osiedla no i powstające blokowiska (coś odrażającego ul Południowa)

  • Caro pisze:

    A może by tak listę do podpisów wyłożyć także w Biedronce jakby się dało? Wiele osób z pewnością by ja tam podpisało. Ja również. Do kiedy można składać podpisy? Z tą stacją to jakiś poroniony pomysł :-/

  • Plewiska pisze:

    Witam
    Stacja super :)
    Tak jak czytałem komentarze mieszkańców muszę powiedzieć ze coś z wami nie tak
    Ludzie wszystko wam przeszkadza że wszystkim macie problem przyszliscie nie wiadomo z jakie wiochy lub innego miasta i macie wielkie problemy ciekawi mnie ile z was jest zameldowanych i płaci podatki bo napewno jest to mniej niż 50procent
    Co za swołocz się sprowadziła to jest nie doopisania banda brudasow
    WIELCY BOGACZE NA KREDYTACH

  • Mieszkanka ul. Kminkowej pisze:

    @ndy : Tak starostwo Powiatowe w Poznaniu wydało pozwolenie na budowę, ale to Wójt naszej gminy nie widział przeciwwskazań środowiskowych dla tego typu inwestycji. Smutne to jest….

  • @ndy pisze:

    Jestem przeciwnikiem tej inwestycji. Obawiam się jednak że to nie władze gminy (wójt) wydały zgodę lecz Starostwo Powiatowe.

  • Ammo pisze:

    Plewiszczanin28, na szczęście nie wszyscy wiedzą co jest produkowane, sprzedawane, przechowywane w firmach znajdujących się w ciągu tej ulicy. Bo stacja to przy tym pikuś :)

    Inwestorowi się nie dziwię, chce zarobić – wiadomo, dziwię się jedynie gminie, że zezwala na stację w tym miejscu.

  • Plewiszczanin od 28 pokoleń pisze:

    Według mnie stacja paliw w tym miejscu to skandal. Szkoda tej działki, która o wiele bardziej nadawałaby się na fabrykę amunicji albo magazyn odpadów toksycznych, sprowadzanych np. z Austrii.

  • zainteresowany pisze:

    Gratulacje Panie Wójcie.
    Jak można było podejmować takie decyzje (stacja paliw z 3 dystrybutorami ) na działce ok.1200 a w najbliższym sąsiedztwie bloki mieszkalne i funkcjonujący hotel wraz z częścią mieszkaniową.Odległość parkingów na zaprojektowanej działce na stację to zaraz za płotem,czyli ok 4 do 6m a odległość budynku hotelowego do granicy działki jest 8m a do dystrybutora ok.12m.Nic nie było konsultowane z sąsiadami,wszystkie decyzje powstawały poza nami,gdyż jak czytamy z dokumentów nie byliśmy stroną ponieważ zakres działania stacji nie wychodzi poza teren działki.
    To jakiś paradoks,kpina!!
    Przez ciąg Pana pracy w Gminie myślałam ,że w tego typu kwestiach stanie Pan po stronie
    mieszkańców ,którzy na pana głosowali.
    No cóż – samo życie.

  • Anonim pisze:

    Agnieszka : my jako mieszkańcy bloków najbliżej położonych przy działce gdzie miałaby powstać stacja benzynowa zdecydowanie wolimy blok niż stację … ale Panie Marcinie ktoś kogo nie dotyczy problem , bo wychodząc na balkon czy patrząc przez okno nie będzie wdychał oparów ze stacji

  • Marcin pisze:

    Dzień dobry.
    Jestem przeciwny budowy kolejnej stacji paliw… jedna jest na ul. Wołczyńskiej, druga Orlen a trzecia koło Auchana gdzie ponad połowa nas mieszkańców robi tam zakupy… Poznań to miasto Centrów Handlowych a Plewiska to wieś stacji benzynowych ? W ogóle co to dziwny pomysł żeby w takim miejscu to wybudować ? Nie przemyślana decyzja… natomiast inwestor nie ma chyba szacunku do sąsiadów działki. Zanim ktoś to skomentuje niech sam się dwa razy ale to dwa razy zastanowi czy sam by mieszkał przy stacji paliw choćby zezwalało na to prawo budowlane… ja bym nie chciał. Stacja paliw tak samo jak np. oczyszczalnia ścieków powoduje dyskomfort życia i wpływ na otoczenie. Jest wiele potrzebnych nam mieszkańcom usług w naszej wsi które nie wpływają na otoczenie… Podsumowując droga koleżanko/kolego zastanów się jakbyś się czuł/a gdyby ktoś jutro rozpoczął budowę stacji paliw za Twoim oknem…

  • Mieszkanka ul. Kminkowej pisze:

    Zgadzam się tym co napisał Marcin. Najlepiej zignorować to co się dzieje wokół nas, społeczności lokalnej ….ważne że ja mam dobrze… jakoś to będzie….. Nie proszę Państwa jakoś to nie będzie!!!!! Nie pozwolimy na podejmowanie decyzji dotyczący nas bez nas!!!! Ludzie obudźcie się!!!! Weźmy w końcu sprawy w swoje ręce. Jako mieszkańcy sąsiednich i dalszych działek mamy coś do powiedzenia w tej sprawie. Nie wierzę w znikomy wpływ inwestycji polegającej na budowie stacji paliw na działki sąsiednie. Nie dajmy się zmanipulować. Walczy o swoje tj. o czyste powietrze i spokój w naszej najbliższej okolicy.

  • plewiszczanin pisze:

    Myślę, że dla dobra ogólnego temat ten powinien być skomentowany przez odpowiedniego urzędnika z gminy, inaczej będzie ,,lokalna burza” i całkiem niepotrzebne rozdmuchiwanie sprawy.

  • Marcin pisze:

    Do gość: łatwo tak powiedzieć, przypuszczam, że mieszka Pani/Pan daleko od planowej stacji… Chciałby Pan? mieć pod oknem opary benzyny (wpompowywanie np. do baku), ten zapach, hałas, spaliny odpalanych aut i np.. święcący neon tuż pod oknem? Niepokój o zagrożenie wybuchem? O kilka metrów od okien? Teren stacji od działki mieszkaniowej oddziela…płot. Ja wolałbym zdecydowanie 100x bardziej bloki. a co do prawa – wypowiada się Pan, nie wiedząc, że np. nie było przeprowadzonych badań z zakresu ochrony środowiska czy inwestycja będzie wpływała negatywne na mieszkańców oraz to , że teren stacji może być wybudowany w określonej odległości od bloku mieszkalnego (wg stosownej uchwały Ministerstwa). O spadku wartości mieszkania o połowę też wspomnę, blok wybudowano 13 lat temu, plan zagospodarowania w/w działki wiele lat później…

  • Marcin pisze:

    do gość: Istnieje wolność wypowiedzi, ale najgorsza jest niewiedza i ignorancja. Przepisy mówią o min. 10m odległości od budynków mieszkalnych terenu stacji, a tutaj mamy niecałe 6 m. Poza tym lepsze bloki niż opary benzyny, spaliny odpalanych aut, hałas, świecący neon prosto w okno w odległości góra parunastu metrów oraz uczucie niepokoju powodowane zagrożeniem wybuchem. Nie mówiąc o spadku wartości mieszkania o 50%. Zdecydowanie wolałbym, tam mieszkając- nowe bloki niż stację benzynową. Więc podejrzewam, że mieszka Pan dość daleko od planowej stacji i niewiele to Pana tak naprawdę obchodzi…

  • Anton pisze:

    Kto wydał zgodę? Gmina nie ma nic do gadania? Wierzyć się nie chce że decyduje starosta, przecież to nie jest jakiś “powiatowy teren eksterytorialny”!

  • gość pisze:

    Ktoś wykupił teren więc chce na nim coś postawić, ma takie prawo.. lepiej, że stację niż kolejne domy/bloki.

  • Marcin pisze:

    Super. Żadnych nowych dróg wyjazdowych z osiedla a tu jeszcze stacje chcą wybudować. Gratulacje panie Wójcie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>