Wakacje to okres w którym każdy stara się w jak najlepszy sposób zregenerować oraz wypocząć. Jeżeli jednak środkiem lokomocji jest samochód, czasami zdarza się tak, iż stan lakieru po wakacyjnych wojażach pozostawia wiele do życzenia. W związku z tym koszty jego naprawy mogą obciążać budżet i tak już mocno nadwyrężony po urlopie. Jakie środki zastosować, aby nie wydać zbyt dużo? Jest kilka alternatywnych metod, dzięki którym osoba potrzebująca takich poprawek jest w stanie znacznie zaoszczędzić, jednak dobór konkretnych zależy od uszkodzenia jakie jest do naprawy. Bardzo istotne jest więc zapoznanie się z podstawowymi zasadami, jakie cechują każdą z nich.
Usuwanie wgnieceń bez lakierowania
Jest to metoda usuwania małych wgnieceń bez konieczności lakierowania , polegająca na używaniu metalowych dźwigni za pomocą których każde wgniecenie w delikatny sposób wypychane jest od wewnętrznej strony elementu. Dzięki wypychaniu wgnieceń od wewnątrz, oryginalna powierzchnia lakieru pozostaje nienaruszona. A jak wiadomo, każda ingerencja lakiernicza obniża wartość samochodu. Dodatkowo zmiana oryginalnej powłoki lakierniczej, jest związana z naruszeniem fabrycznie nakładanej powłoki antykorozyjnej, co w przypadku naszych napraw nie ma miejsca. Dodatkowym atutem tej metody jest czas naprawy, który wynosi maksymalnie kilka godzin. Usuwanie wgnieceń nie zostawia też absolutnie żadnych śladów przeprowadzonej naprawy.
Naprawa w technologii SPOT
Ten proces technologiczny opiera się na założeniu, iż każdy element kwalifikujący się do naprawy tą technologią, realizowany jest bez konieczności lakierowania całego elementu. Można więc przyjąć, iż metoda ta idealnie nadaje się do usuwania tak zwanych szkód parkingowych oraz niewielkich otarć, które w największej mierze dotyczą zderzaków, lusterek, spojlerów oraz błotników. Dodatkowo w ten sposób naprawiane są także listwy boczne oraz felgi aluminiowe. Podstawową cechą tego rozwiązania jest ograniczenie miejsca naprawy tylko do powierzchni nieco większej od samego uszkodzenia. Podstawowym warunkiem jest odpowiedni dobór koloru, a także doskonała technika łączenia starej i nowej warstwy lakieru. W przypadku naprawy SPOT czas jej przeprowadzenia do pełnego utwardzenia powłoki lakierniczej nie przekracza kilku godzin. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych dedykowanych materiałów lakierniczych orz zastosowaniu nowoczesnych technologii np. suszeniu poszczególnych warstw powłoki promiennikami podczerwieni.
Autodetaling
Jest to zoptymalizowany proces, polegający na kompleksowym czyszczeniu, renowacji oraz konserwacji pojazdu samochodowego lub samych jego elementów. Dotyczy on części zewnętrznej jak i wewnętrznej pojazdu. Głównym celem jest polepszenie walorów estetycznych oraz użytkowych pojazdu, dodatkowo przedłużenie jego żywotności. Wewnątrz obejmuje on czyszczenie, regenerację oraz konserwację przestrzeni w której znajdują się pasażerowie oraz bagażnika. Na zewnątrz zaś, głównym zadaniem jest regeneracja oraz konserwacja powłoki lakierniczej. Dzieli się on na trzy etapy: oczyszczenie karoserii, proces polerowania powłoki lakierniczej oraz konserwacja. Poprzez konserwację należy rozumieć zabezpieczenie powłoki lakierniczej poprzez nałożenie różnego rodzaju wosków naturalnych bądź syntetycznych lub zamiennie nałożenie specjalnej powłoki zabezpieczającej np. nanotechnologicznej lub kwarcowej.
Dzięki zabiegom autodetailingu można przywrócić do stanu pierwotnego zmatowiały bądź porysowany lakier – nawet jeśli samochód ma 10 lat, znów może wyglądać jak nowy.
Artykuł sponsorowany
Autor: fastserv.pl